آهن آلات آبی

ساخت وبلاگ

ورق آهن از محصولات مهم و پرکاربردی که در صنایع مختلف استفاده می‌شود است. به همین دلیل است که قیمت ورق سیاه (ورق آهن) همیشه موردتوجه بوده و روزانه بررسی می‌شود؛ اما ورق سیاه چیست؟ چگونه ساخته می‌شود و چه ویژگی‌هایی دارد که باعث شده است تقاضای بالایی در بازار داشته باشد.

ورق سیاه چیست؟

ورق سیاه همان ورق آهن در اصطلاح بازار است. این محصول را از فولاد با استاندارد St37 می‌سازند. به همین دلیل به آن ورق st37 نیز می‌گویند. از آن جهت ورق سیاه نامیده می‌شود که پس از خروج از خط تولید به رنگ تیره و مات است که ناشی از پوسته‌پوسته شدن و ایجاد اکسید آهن در سطح آن است.

فرایند تولید ورق سیاه چگونه است؟

اگر بخواهیم صفرتا صد تولید ورق سیاه را توضیح دهیم به‌صورت زیر است:

اول سنگ‌آهن از معادن استخراج می‌شود، دانه‌های ریز و دشت آن را از هم جداشده و در کوره‌ها حرارت داده می‌شود. خروجی این کار دانه‌های پخته‌شده‌ای که سفت شده و به شکل گلوله‌های کوچکی که اصطلاحاً به آن‌ها گندله می‌گویند، هستند.

برای اطلاع از قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان که یکی از تولید کنندگان برتر در این زمینه است، سایت آهن‌آلات شکوهیان را بررسی کنید.

گندله‌ها را به آرامی سرد می‌کنند. در ادامه گندله‌ها را در کوره‌های بلند می‌ریزند و با گاز احیا کننده یا زغال‌سنگ به سنگ‌آهن تبدیل می‌کنند. در این کوره‌ها اکسیژن گندله‌ها خارج‌شده و سنگ‌آهن اسفنجی تولید می‌شود.

حالا سنگ‌آهن اسفنجی را وارد کوره‌های دیگری (کوره‌های قوس الکتریکی) می‌کنند. در این کوره‌ها آهن اسفنجی به فولاد مذاب و شمش فولادی تبدیل‌شده و سرد می‌شود. می‌توان قبل از سرد کردن آن را وارد خط تولید ورق کرد.

شما می توانید قیمت ورق سیاه گیلان در ضخامت های استاندارد را از طریق کانال تلگرام آهن آلات پیگیری کرده و برای دریافت پیش فاکتورتماس بگیرید.

فرایند نورد گرم:

در خط تولید ورق سیاه، شمش فولادی را در کوره با دمای بالا حرارت داده تا نرم شود و در چند مرحله از زیر غلتک‌های مختلف در حین حرارت دادن عبور می‌دهند تا به ضخامت موردنظر برسد. به این کار نوردکاری به روش گرم می‌گویند. بعد از پایان عملیات نورد گرم و تولید ورق سیاه با ضخامت طول موردنیاز، آن را به‌صورت رول یا به‌صورت شیت برش داده به آرامی سرد کرده و بسته‌بندی می‌کنند.

محصول خروجی را ورق سیاه می‌گویند که در صنایع مختلفی به‌کاربرده می‌شود. محصولات فولادی زیادی همچون تیرآهن، میلگرد، ریل، نبشی و ناودانی و... نیز با فرایند نورد گرم تولید می‌شوند.

استانداردهای مختلف ورق آهن

استاندارهای ابعادی (عرض طول و ضخامت) آن برای کاربردهای مختلف متفاوت است اما ورق سیاه 2 میل رایج‌تر است. برای اطلاع از قیمت ورق سیاه 3 میل، ورق سیاه 4 میل، ورق آهن 5 میل، ورق سیاه 6 میل، ورق سیاه 8 میل و. از طریق همین سایت به منوی ورق وارد شوید یا با شماره تلفن‌های درج‌شده در سایت تماس بگیرید. همچنین می‌توانید عضو کانال تلگرام شده و قیمت روزانه آهن‌آلات را در گوشی تلفن همراه خود ببینید.

در فرایند نورد گرم به دلیل اینکه فولاد را در کوره و در چند مرحله حرارت می‌دهند، کنترل زیادی بر شکل نهایی و دقیق بودن ابعاد نیست؛ بنابراین نوردکاری گرم برای تولید محصولاتی مناسب است که دقت بالا در ابعادشان اهمیت زیادی نداشته باشد.

گفته شد که ورق سیاه پس از خروج از خط تولید یا به صورت رول و یا به‌صورت شیت برش خورده و بسته‌بندی می‌شود. بر اساس نوع کاربرد نیاز است تا ورق آهنی را در ابعاد دلخواه و سفارشی برش زد. این کار توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود. شما خریداران عزیز درصورتی‌که نیاز به برشکاری ورق خریداری‌شده داشته باشید، آهن‌آلات شکوهیان خدمات موردنظر شما را ارائه می‌دهد.

بعضی از ورق‌های سیاه بدون خدمات برش به بازار عرضه می‌شوند که به آن‌ها ورق سیاه فابریک می‌گویند. قیمت ورق سیاه برش خورده را می‌توانید از ما بپرسید.

نوسانات بازار آهن، قیمت دلار، قیمت مواد اولیه، قیمت قراضه آهن و. بر قیمت تمام‌شده ورق سیاه مؤثر است.

همان‌طور که می‌دانید برای خرید ورق سیاه باید از کارخانه‌ها و شرکت‌های تأمین‌کننده مطرح و معتبر خرید کنید. آهن‌آلات شکوهیان قیمت کف بازار ورق st37 بهترین کارخانه‌های داخلی را به شما پیشنهاد می‌دهد.

 

آهن آلات آبی ...
ما را در سایت آهن آلات آبی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شایان ahanabi بازدید : 280 تاريخ : سه شنبه 21 مرداد 1399 ساعت: 14:13